باشگاه کوهنوردی یافته

خرم آباد

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

 اگر در یک سفر طبیعت‌گردی یا صعود چند روزه داشته باشید، ناگزیر به اقامت شبانه در هوای باز باشید، حتی در صورتی که چادر هم داشته باشید، باز هم هیچ وسیله‌ای غیر از یک کیسه‌خواب نمی‌تواند آسایش لازم را برای شما فراهم کند. 

خواب یکی از ضروریات انسان مخصوصا برای تجدید قوا می باشد . بنابراین کیسه خواب راحت، نرم و گرم از اهمیت بالایی برخوردار است .کیسه خوابها به دو نوع پر و الیاف تقسیم بندی می شوند . کیسه خوابهای پر که حاوی پر قو هستند از قدیم بسیار مورد توجه بوده اند . تنها نقیصه کیسه خواب پر اینست که اگر خیس شود خشک شدن آن به زمان زیادی نیاز دارد و خیس شدن در زمستان نیز برابر با یخ زدگی و یا مرگ است !

برای رفع این نقیصه الیاف جدیدی به شکل لوله های تو خالی ساخته شده و در ساخت کیسه خوابهای جدید و حرفه ای از آنها استفاده می شود .این الیاف با وجود سبکی از حجم بالایی برخوردارند که بسته بندی در کوله را کمی مشکل می سازد . البته این نقیصه نیز در الیاف جدید به نام ترمو لایت برطرف شده است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۲۱
باشگاه یافته

باد وزید از بیستون ، آورد صدای تیشه ای

جهان نهاد در راه عشق ، فرهاد عاشق پیشه ای

روی هر سنگ کندن ، نقش شیرین مشکل است

عشق فرهادی خواهد ، تا کند اندیشه ای ....

( چند بیت از اشعار استاد محمد جعفری در وصف کوه بیستون )

شودالان نام قله ای در استان کرمانشاه به ارتفاع تقریبی 3185  و یکی از قلل رشته کوه پرآو میباشد که به سبب داشتن شبهای

پرستاره و زیبا ، به شب صاحبد لان که در زبان کردی به نام شودالان شهرت دارد ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۲۱:۵۴
باشگاه یافته

بطور کلی اگر انجام تمرینات ورزشی فردی بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد مطمئنا باید مایعات حین ورزش بنوشد، اما با توجه به تنوع رو به رشد انواع و اقسام نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، انتخاب گزینه درست برای اکثر ورزشکاران کمی مشکل شده است. اگر تصمیم دارید برای مدت زمان بیش از ۶۰ دقیقه ورزش کنید باید کربوهیدرات اضافی به بدن خود برسانید، اما بهتر است کربوهیدرات به شکل جامد باشد یا مایع؟ میزان آن چقدر باشد و چه موقع مصرف شود؟ در این مقاله سعی شده به سوالاتی از این قبیل پاسخ داده شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۳ ، ۱۳:۰۳
باشگاه یافته

بهمن تاکنون برخی ستاره‌های درخشان کوه‌نوردی را به کام مرگ برده است. در سال 1979 سقوط بهمن «ویلی انسولد» عضو تیم آمریکایی فاتح قله اورست در سال 1964 و همنورد او نام هورنباین در تراورس مسیر غربی به جنوب شرق اورست(نخستین تراورس یک مسیر بر روی اورست) را به کام مرگ برد. این حادثه درماه سپتامبر سال 1999 در کوه راینر رخ داد.

«الکس لو» ستاره کوه‌نوردی کشور آمریکا براثر سقوط بهمن در شیشاپانگما که حاصل از شکستن یک برج یخی بود جان خود را از دست داد در این حادثه دیوید برید جز او را همراهی میکرد.

همچنین در سال 2009 سقوط بهمن درکوه ادگار دی چین موجب کشته شدن کوهنورد جوان «جانی کوپ» و «میشا داش» و فیلمبردار همراهشان «واد جانسون» گردید. پر واضح است بهمن کسانی راکه بیش از سایرین خود را درگیر برف می‌کنند تهدید میکند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۵

گزارش صعود یک روزه گروهی از کوهنوردان باشگاه فرهنگی ورزشی یافته به قله زرین مشک

به سرپرستی آقایان سید علی حمیدی و میرزارضا مولایی

حرکت ساعت 8 صبح روز جمعه مورخه93/8/16 با شرکت 23 نفر از اعضای باشگاه ، در منطقه چشمه دره کاکارضا شروع شد .

صبحانه در منطقه سرچال صرف شد و  سپس با گذشتن از سرابهای گلهو به غار زرین مشک رسیدیم .

در منطقه غار زرین مشک نهار صرف شد و سپس حرکت به سمت قله زرین مشک را آغاز کردیم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۳:۲۸
باشگاه یافته

Barbara در سومین صعود خود به دنالی از مسیر یخچال Muldrow سال 1947 . او اولین زنی بود که این قله را صعود کرد .

او یک مادر , همسر , کوهنورد و نفشه بردار بود و همچنین اولین زنی که قله 6194 متری دنالی را در ژانویه 1947 صعود کرد . او خاطرات خود را در کتابی به نام The Accidental Adventurer جمع آوری کرد . Barbara عاقبت در 25 سپتامبر و در سن 99 سالگی فوت کرد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۲:۵۳
باشگاه یافته

مفصل زانو یکی از مهمترین مفاصل بدن ازلحاظ ایجاد ثبات، استحکام و تحمل وزن بدن بوده، بنابراین ایجاد ضایعه دراین مفصل بسیار مهم است. زانوها اعضای مهمی هستند که وزن بدن را تحمل میکنند .

بدن ما روی زانو ها استوار است و به همین دلیل است که اگر وزن بدن زیاد باشد، فشار بیشتری به بدن وارد می شود. همه ما درد زانو را تجربه کرده‌ایم و می دانیم که مراقبت و پیشگیری از ایجاد درد زانو بسیار مهم است . به طور کلی مفصل زانو از آسیب پذیرترین مفاصل بدن است که سطوح مفصلی آن غالبا در اکثر ورزشکاران با حمل بار تحت فشار است.

زانو مفصلی است که غیر از حرکت باز و بسته شدن دارای حرکات خفیف چرخش به داخل و خارج نیز می باشد در تشکیل و نگهداری مفصل زانو, استخوانها , رباطها و غضروف هایی شرکت دارند. ایجاد ضایعه و درد در مفصل زانو باعث تسریع تغییرات و فرسایش سطوح مفصلی (آرتروز) می شود. برای مراقبت از زانو ها چه باید کرد ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۰۳
باشگاه یافته

.