باشگاه کوهنوردی یافته

خرم آباد

Barbara Washburn

چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳ ب.ظ

Barbara در سومین صعود خود به دنالی از مسیر یخچال Muldrow سال 1947 . او اولین زنی بود که این قله را صعود کرد .

او یک مادر , همسر , کوهنورد و نفشه بردار بود و همچنین اولین زنی که قله 6194 متری دنالی را در ژانویه 1947 صعود کرد . او خاطرات خود را در کتابی به نام The Accidental Adventurer جمع آوری کرد . Barbara عاقبت در 25 سپتامبر و در سن 99 سالگی فوت کرد .

درست 8 سال قبل از صعود او به دنالی , زمانی که به عنوان دانشجو در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل بود یکی از دوستانش به او پیشنهاد داد تا برای مصاحبه و کار به دفتر Bradford Washburn رئیس موزه تاریخ طبیعی نیو انگلند برود . او در کتاب خاطرات خود می گوید : " در زندگی هر فرد دوره ای وجود دارد که تقدیر و قسمت آن را به مخاطره می اندازد . " بلاخره او به عنوان منشی شروع به کار می کند و بعد از گذشت چند ماه آن دو در سال 1940 با هم ازدواج می کنند . او قبل از ازدواج روی این پیشنهاد فکر کرد و با خود گفت : " او باید به احساس ماجراجویانه من یک نگاه اجمالی داشته باشد . "

و آنها شروع به شناخت روحیات هم کردند. آنها شروع به کشیدن نقشه های دنالی , گرند کانیون و کوه های سفید نیو همپشایر نمودند و حتی در کشیدن نقشه کوه اورست نیز کمک کردند . Barbara در فرسایش نقش سنتی زنان در زمان خودش کمک زیادی کرد . او می گفت : " من نیز همانند بسیاری از هم نسلان خودم معتقدم جای یک زن در خانه است اما خانه ما همیشه همان خانه های گرم حومه ماساچوست نیست که درونش پر از صدای گرم بچه ها باشد . گاه خانه ما درون یک ایگلوست و گاه روی یک تیغه و جبهه جدید و یا شاید یک مسیر فرود جدید که تا به حال کسی به آنجا راه نیافته ."

فرزندانش ادوارد , الیزابت و دورتی و همسرش همیشه در قلب دنیای او قرار داشتند حتی در تمامی سفرهایش . حتی زمانی که به عنوان اولین زن دنالی را صعود کرد یه یاد داشت که زمانی که بر می گردد فلان چیز را برای بچه ها درست کند . او می گوید : " در تمامی قله ها و در همه مکان ها حتی جاهایی که ساکن بودم , Brad را در کنار خودم احساس می کردم ."

************

برگرفته از :

http://alpinist.com/doc/web14f/wfeature-barbara-washburn-obituary

http://www.bostonglobe.com/metro/obituaries/2014/09/25/barbara-polk-washburn-accidental-adventurer-was-first-woman-ascend-mount-mckinley/87oRdiAZr8HDTaCFL1ramN/picture.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۱
باشگاه یافته