باشگاه کوهنوردی یافته

خرم آباد

گزارش تصویری صعود سراسری به کان صیفی

سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶ ب.ظ

کبیرکوه یا ( که ور ) رشته کوهی پهناور با طولی بیش از 140 کیلومتر از 20 کیلومتری شهر ایلام شروع شده و تا نزدیکی اندیمشک در استان خوزستان امتداد میابد .بلندترین نقطه آن قله کان صیفی به ارتفاع 3050 متر در نزدیکی روستای چنارباشی میباشد که بیشتر روزهای سال

پوشیده از برف است .

صعودی سراسری به مناسبت یادواره شادروان نرگس حکیمی در قالب همایش سراسری در تاریخ 17 و 18 و 19 دی ماه برگزار شد .

از استان لرستان خانمها لیلا موسوی ، زینب بیرانوند ، فرزانه بیرانوند و سولماز فاطمی از باشگاه یافته ، روح انگیز حسنوند و مریم حیدری از هم طناب ، خانم صفیه گودرزی از بروجرد و مریم صادقی از ازنا شرکت کردند . ضمنا حاج طهماسب حیدری در این برنامه به عنوان سرپرست و اسپانسر از شرکت محصولات لبنی توریس حضور داشتند که از زحمات ایشان نیز کمال تشکر را داریم .

روز چهارشنبه ساعت 13 از محل سازمان تربیت بدنی در حضور آقای شهروان ، قیاسیان و گلدوست و عده ای دیگر از دوستان خرم آباد را به مقصد ورزشگاه قلاویزان ایلام ترک نمودیم و در ساعت 19 به مقصد رسیدیم که ضمن استقبال گرم میزبانان موفق به شرکت در مراسم افتتاحیه نیز شدیم .

در این همایش موفق به دیدار مجدد کوهنوردانی شدیم که قبلا در دماوند و البرز و زاگرس باهم آشنا شده بودیم و این جمله را تکرار میکردیم که کوه به کوه نمیرسه ولی کوهنورد به کوهنورد میرسه .........

روز پنجشنبه ساعت 5 صبح زیر بارش سنگین برف در قالب تیم های 5 نفره با خودروهای لندرور عازم شهر بدره و از آنجا به روستای گنجه شدیم .

گنجه که وجه تسمیه آن را نمیدانم براستی گنجی بود در دامنه کبیرکوه ..

زنان با پیراهن های بلند و رنگین خویش با نان محلی و شیرینی سنتی و شیر گرم استقبال با شکوهی از همگی به عمل آوردند و چنان پذیرای ما بودند که گویی سالیان درازی است همدیگر را خویش و آشناییم .

عاقبت 10 صبح در هوای برفی و مه آلود صعود را آغاز نمودیم . صعودی که در ابتدا امری محال مینمود

اما اراده آهنین بانوان ، محال را ممکن ساخت ..

پس از دو ساعت کوهپیمایی مداوم به محل کمپ رسیدیم . در اینجا جا دارد از همنوردان و مسئولین فدراسیون ایلام به دلیل جایگذاری پرچم های رنگی برای شناسایی مسیر ، هماهنگی فوق العاده و زحمات بی دریغشان کمال تشکر را داشته باشیم و خود بیاموزیم چنین روش های برگزاری صعودهای سراسری در استان خودمان ....!!!

شبی سرد در دمای -16 درجه ،در کنار گرمای حضور دوستان و حس این همدلی بینظیر در بین بانوان کوهنورد ، با زبان و قومیت و خصوصیات مختلف ، شبی بهاری و سرشار از شادی  برای همگی بود . یاد همه دوستان گرامی باد

5:30 صبح بود و مانده بودیم بین دو انتخاب : کیسه خواب گرم یا شوق راه که ما را به خود فرا میخواند ... و آنجا بود که یاد ترانه زیبای استاد بزرگ رحمانپور ، مار ار از کیسه خواب جدا کرد و یا علی گویان سرما را به شوق قله به جان خریدیم .

و پس از 5 ساعت کوهنوردی در جبهه شمالی کان صیفی عظیم ، خود را بر فراز این قله پوشیده شده از یخ و برف دیدیم .باد شدید و سرما که با ایستادن چندین برابر حس میشد  ما را مجبور میکرد که سریعا  راه برگشت را در پیش بگیریم و با قله وداع کنیم

آخرین شام صعود را در منزل آقای صالحی ، از دوستان حاج حیدری ، مهمان بودیم که از ایشان و خانواده محترمشان کمال تشکر را داریم

برگزاری صعودهای اینچنینی که نشان دهنده حضور بانوان فعال جامعه کوهنوردی میباشد فرصت مناسبی است تا مسئولین تلاش خود را در جهت رشد این رشته مورد قهر واقع شده! دو چندان کنند