باشگاه کوهنوردی یافته

نام منطقه شاهیوند

نام کوه مپل

نام سرپرستان : آقایان سلیمانی ، سیف الهی

بر اساس تقویم باشگاه کوهنوردی یافته روز جمعه مورخه 11/7/1393 در محل هایی که قبلا در نظر گرفته شده بود راس ساعت 6:30 صبح همنوردان جمع شده و با دو دستگاه مینی بوس به طرف کوه مپل روانه شدیم تعداد شرکت کننده در برنامه 35 نفر

مپل نام کوهی است بسیار زیبا در جنوب شهرستان خرم آباد و در غرب بخش چگنی به طول 24 کیلومتر کشیده شده و پوشیده از جنگل های انبوه بلوط ، گلابی وحشی ، زالزالک ، کیکم ، ارغوان و دارچین می باشد در قسمتی از کوه درختانی همچون گردو ، سماق ، آلوسیاه و انجیر به چشم می خورد.

قله اصلی این کوه به صورت دیواره ای صخره ای از سمت غرب به سمت جنوب به شکل نیم دایره ای کشیده که تقریبا بی شباهت به یافته کوه نمی باشد در سمت راست این قله ترش آب واقع شده است که چون دارای سماق فراوان وآب و چشمه های زیادی است بدین نام خوانده می شود و دارای دو آثار باستانی دوره اشکانی به نام های"دژ منیژه" و"تخت منیژه" می باشد برای صعود این قله باید از بخش دوره چگنی و پل کشکان و از یکی از روستاها مثل کله هو (علیا وسفلی) ، خانه سرخ ، خاطره یا چم پلک صعود خود را آغاز نمود.

راس ساعت 7:30 صبح به روستای خاطره رسیدیم در آنجا طبق هماهنگی قبلی آقای شهروان سرپرست باشگاه با یکی از افراد محلی به عنوان راهنما صعود خود را آغاز نمودیم

ساعت 8 صبح به روستای کله هو رسیده و طی 40 دقیقه راهپیمایی به چشمه آبی گوارا رسیدیم با انواع درختان (از قبیل بلوط ، بید ، چنار و ارغوان) جهت صرف صبحانه ماندگار شدیم بعد از صرف صبحانه راس ساعت 9:30 چشمه کله هو را به طرف قله ترک نمودیم ساعت 10:30 بین راه استراحت مختصری نمودیم که در فاصله استراحت آقای شهروان با سرودن اشعار همنورد عزیزمان آقای دکتر شفیع زاده که در وصف استاد محمد جعفری سروده بود همگی را به فیض رساند

سپس مسیر را ادامه دادیم تا به قله گومله رسیدیم در آنجا چندتا سیاه چادر نزدیکی چشمه اسکان یافته بودند بعضی از آنها به طرف ما آمدند و با خوش آمدگویی مارا پذیرفتند و با ذرت(بلال)محلی و دوغ محلی پذیرایی کردند

بعد از صرف نهار و چایی ساعت 3:30 به طرف روستای خاطره سرازیر شده و بین راه استراحت مختصری با صرف میوه و راس ساعت 5:30 سوار مینی بوس هایی که قبلا با آنها هماهنگی شده بود شدیم و ساعت 7:00 عصر به خرم آباد رسیدیم